MIWL 2016 - konkurs BSL
Jednym z elementów Międzyuczelnianych Inżynierskiech Warsztatów Lotniczych jest  rywalizacja zespołów studenckich z różnych uczelni w konkursie na projekt Bezzałogowego Statku Latającego.
   Studenckie konkursy projektowe jako forma edukacji stosowane są z powodzeniem od wielu lat na uczelniach zagranicznych. O ile jeszcze kilkanaście lat temu modele latające były głównie zabawą dla pasjonatów, to obecnie dzięki miniaturyzacji Bezzałogowy Aparat Latający można wyposażyć w wiele sensorów pozwalających na realizację wielu misji wojskowych i cywilnych. Projekt takiego bezpilotowca obejmuje zagadnienia wielu dziedzin: mechaniki lotu, konstrukcji, technologii, sterowania, nawigacji, transmisji sygnałów, analizy obrazu i innych. Jest okazją do wykorzystanie i zweryfikowanie wiedzy i umiejętności nabywanych w trakcie technicznych studiów lotniczych.
Zespoły studenckie w ramach realizacji projektu konkursowego muszą przejść przez cały cykl tworzenia statku powietrznego począwszy od projektu koncepcyjne przez projekt konstrukcyjny ,budowę prototypu ,oblot i próby w locie, które pozwalają zweryfikować czy początkowe założenia projektowe zostały spełnione. Jest to też doskonała szkoła pracy zespołowej.


Informacje o poprzednich edycjach konkursu
konkurs 2015
konkurs 2014
konkurs 2013
konkurs 2012
konkurs 2011
konkurs 2010
konkurs 2009
konkurs 2008
konkurs 2007

W roku 2016 ogłoszony został konkurs na Bezzałogowca oraz na Wielowirnikowiec

Regulamin konkursu BSL 2016

Regulamin konkursu FPV 2016

 
W ramach konkursu oceniane są:
- dokumentacja techniczna BSLa,
- umiejętność przedstawienia projektu w ramach trwającej 45 minut prezentacji,

- lot i praktyczna realizacja postawionego zadania.

osa01 rotor-01


ZESPOŁY STUDENCKIE



W roku 2016 w konkursie BSL zaprezentowal się zespół Akademi Górniczo Hutniczej oraz Politechniki Warszawskiej

- Akademia Górniczo Hutnicza - Koło Naukowe AERO Team AGH -




- Politechnika Warszawska - Koło Naukowe SAE Aerodesign - Mentor
pw-mentor-2016



W konkursie na wielowirnikowiec FPV - uczestniczyły Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych (2 platformy) oraz Politechnika Warszawska

- Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych



- Politechnika Warszawska - Koło Naukowe SAE Aerodesign
 
pw-quad


Przegieg konkursu

W piątek 16 września była okazja do lotów treningowych
W sobotę 17 września  ekipa WSOSP zademonstrowała zdolność do wykonania zadania  stawianego dla wielowirnikowca FPV. Wielowirnikowiec PW rozbity po kolizji powietrznej.
W niedzielę 18 września zespóły PW SAE Aerodesign i AGH AERO Team demonstrowały efektywnośc systemu obserwacyjnego oraz celnośc zrzutu ładunku do celu.


LOTY WIELOWIRNIKOWCA FPV
Zgodnie z regulaminem wielowirnikowiec musiał przeleciec przez bramkę  , podjac ładunek w postaci puszki z napojem o pojemnosci 200 ml lub w kartoniku 200ml i  odstawić  wymaganym miejscu.

- Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych

 
 
 
 






- Politechnika Warszawska - Koło Naukowe SAE Aerodesign

Ekipa z Warszawy miała przygotowany wielowirnikowiec.


Niestety podczas lotów treningowych doszło do kolizji w powietrzu w wyniku której powstały uszkodzenia nie do naprawienia bez części zamiennych
Film z  wypadku : https://www.youtube.com/watch?v=-s6UnxkEqJw



PREZENTACJA BSL




LOTY BSL
Akademia Górniczo Hutnicza
 
Ekipa AGH przygotowała model konkursowy bazujący na konstrukcji udźwigowcu ale z napędem elektrycznym w miejscu silnika spalinowego
  


 


Politechnika Warszawska

Studenci PW po kraksie coptera na skutek kolizji w powietrzu przełozzyli częśc jego wyposażenia do modelu treningowego MENTOR i zbudowali z materiałów znajdujacych się pod ręka system do zrzutu ładunku.

 
 



 
   

WYNIKI KONKURSU
Wręczenie nagród