MIWL 2009 - konkurs BSL
Jednym z elementów Międzyuczelnianych Inżynierskiech Warsztatów Lotniczych jest  rywalizacja zespołów studenckich z różnych uczelni w konkursie na projekt Bezzałogowego Statku Latającego.
   Studenckie konkursy projektowe jako forma edukacji stosowane są z powodzeniem od wielu lat na uczelniach zagranicznych. O ile jeszcze kilkanaście lat temu modele latające były głównie zabawą dla pasjonatów, to obecnie dzięki miniaturyzacji Bezzałogowy Aparat Latający można wyposażyć w wiele sensorów pozwalających na realizację wielu misji wojskowych i cywilnych. Projekt takiego bezpilotowca obejmuje zagadnienia wielu dziedzin: mechaniki lotu, konstrukcji, technologii, sterowania, nawigacji, transmisji sygnałów, analizy obrazu i innych. Jest okazją do wykorzystanie i zweryfikowanie wiedzy i umiejętności nabywanych w trakcie technicznych studiów lotniczych.
Zespoły studenckie w ramach realizacji projektu konkursowego muszą przejść przez cały cykl tworzenia statku powietrznego począwszy od projektu koncepcyjne przez projekt konstrukcyjny ,budowę prototypu ,oblot i próby w locie, które pozwalają zweryfikować czy początkowe założenia projektowe zostały spełnione. Jest to też doskonała szkoła pracy zespołowej.


Regulamin konkursu BSL

 W ramach konkursu oceniane są:
- dokumentacja techniczna BSLa,
- umiejętność przedstawienia projektu w ramach trwającej 45 minut prezentacji,

 - lot i praktyczna realizacja postawionego zadania.

konkurs1 konkurs3 



ZESPOŁY STUDENCKIE I KOMISJA KONKURSOWA

W trakcie MIWL 2009 komisja konkursu BSL była złożona z następujących osób:
- mgr inż. Jarosław Hajduk - Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
- dr inż. Roman Niedzielski - Wojskowa Akademia Techniczna
- mgr inż. Łukasz Wałek - Eurotech
- dr inż. Grzegorz Kopecki - Politechnika Rzeszowska

Do konkursu BSL w 2009 roku przystąpiło 5 zespoły
- Politechnika Warszawska - Koło Naukowe Lotników PW + MELavio
- Politechnika Rzeszowska - Studenckie Koło Naukowe Lotników + Euroavia PRz
- Politechnika Warszawska - Koło Naukowe SAE PW
- Politechnika Białostocka - Koło Naukowe Mechaniki i Informatyki Stosowanej
- Politechnika Wrocławska - Koło Naukowe daVinci
Budowę modeli konkursowych w roku 2009 rozpoczęły zespoły:


KNL-PW + MELavio Politechnika Warszawska



SKNL Politechnika Rzeszowska


SAE Politechnika Warszawska


Politechnika Białostocka

PWR-grot
Politechnika Wrocławska

PREZENTACJE PROJEKTÓW

Politechnika Warszawska - KNL+MELavio    PW-KNL-OSA

Politechnika Rzeszowska SKNL+EuroAvia    PR-5 Wiewiór



Politechnika Warszawska - SAE        PW-SAE Adeli




Politechnika Wrocławska - daVinci     PWr-Grot



Politechnika Białostocka -KNMiIS        PB-BSL-1 Podlasky

LOTY KONKURSOWE
Zgodnie w regulaminum konkursu ekipy miały zlokalizować podczas lotu wyłożone znaki
znaki BSL



Politechnika Warszawska - KNL+MELavio    
PW-KNL-OSA







Politechnika Rzeszowska SKNL+EuroAvia    PR-5 Wiewiór








zdjęcia znaków wykonane w trakcie lotu przez PR-5

duże zdjęcie znakV                            duże zdjęcie znakX


Politechnika Warszawska - SAE        PW-SAE Adeli










Politechnika Wrocławska - daVinci     PWr-Grot


Politechnika Białostocka -KNMiIS        PB-BSL-1 Podlasky


WYNIKI KONKURSU

Komisja konkursowa oceniła iż na 100 punktów możliwych do zdobycia zespoły osiągnęły:

1. Politechnika Rzeszowska SKNL+EuroAvia  76,5 pkt
2. Politechnika Warszawska - KNL+MELavio  62,0 pkt
3. Politechnika Warszawska - SAE               54,5 pkt
4. Politechnika Wrocławska - daVinci            43,5 pkt
5. Politechnika Białostocka - KNMiIS             36,0 pkt
 




1 miejsce  Politechnika Rzeszowska projekt PR-5 "Wiewiór"  


2 miejsce  Politechnika Warszawska projekt PW-KNL-OSA


3 miejsce  Politechnika Warszawska projekt PW-SAE-1 Adeli


podium


wszystkie zespoły